fbpx

Miten vaihtaa tilitoimistoa mahdollisimman helposti ja edullisesti

Tuntuuko siltä, että tilitoimistoyhteistyö ei toimi niin kuin pitäisi? Kirjanpitäjällä on aina vähän kiire, kysymyksiin ei saa vastausta, reagointiaika on pitkä, eikä asiakaspalvelukaan ole erityisen lämmintä. Ongelmat voivat olla tätäkin isompia, esimerkiksi virheitä tai myöhästymisiä, niin että liiketoiminta vaarantuu. Silti tilitoimiston vaihtaminen tuntuu liian vaivalloiselta ja sen vaatima aika ja tietotaito resursseilta, joita juuri nyt ei ole käytettävissä. Voiko tilitoimistoa edes vaihtaa kesken tilikauden?  

Kuitenkin toimimaton tilitoimistosuhde on todellisuudessa vielä hankalampi: asia mietityttää, eikä tunnu siltä, että taloudelliset asiat voi jättää huolettomasti kirjanpitäjän hoidettavaksi. Kun tilitoimisto ja kirjanpitäjä eivät tunnu talouden asiantuntijoilta joiden ammattitaitoon voi luottaa ja joiden uskoo hoitavan asiakasyritystä kuin omaansa, on aika suunnata muualle.

Miten valita uusi tilitoimisto joka on entistä parempi?

Ilmeisin tapa hyvän tilitoimiston löytämiseen on kysellä tutuilta yrittäjiltä suosituksia. Kannattaa myös tutkia erityisesti sellaisia toimistoja, joiden asiakkaat ovat oman yrityksen kaltaisia kooltaan ja miksei myös toimialaltaan, sillä silloin tilitoimiston voi olettaa perehtyneen juuri sellaisiin kysymyksiin, joita omassakin liiketoiminnassa ilmenee.

Tutki myös millaisia palveluja tilitoimistolla on tarjottavanaan. Oma liiketoiminta voi kehittyä ajan kuluessa paljonkin, joten on hyvä, että uusi tilitoimisto kykenee huolehtimaan myös tulevista tarpeista. Myös palvelujen hinta ja palvelupakettien sisältö ovat tärkeitä tekijöitä, varsinkin liiketoiminnan alkuvaiheessa. Onko työvaiheita joissa voit säästää omaa ja tilitoimiston aikaa ja siten myös rahaa? Sähköisen taloushallinnon avulla epäilemättä näin on.

Ja sitten tärkein: saatko uuden kirjanpitäjän kiinni ja voitko kysyä neuvoa, jos tarvitset nopeita vastauksia esimerkiksi laskutukseen liittyviin kysymyksiin? Onko palvelu ystävällistä ja tuntuuko siltä että neuvoihin voi varmasti luottaa?

Digikonttori on yrittäjää ymmärtävä tilitoimisto

Digikonttori ymmärtää yrittäjän ongelmat ja toimii asiakkaidensa kanssa yhteistyössä. Digikonttori käyttää uudenaikaisia sähköisen taloushallinnan järjestelmiä, jolloin kommunikointi yrityksen kanssa on vaivatonta ja selkeää ja monta turhaa työvaihetta säästyy – ja siten myös aikaa ja rahaa. 

Digikonttori käyttää Procountorin sähköisen taloushallinnon järjestelmää, joka on helppokäyttöinen ja monipuolinen tapa hallinnoida yrityksen taloutta. Silti Digikonttori ottaa aina yhteyttä henkilökohtaisesti ja suunnittelee talouden ratkaisut asiakkaan kanssa yhteistyössä, niin että ne vastaavat juuri niitä tarpeita joita asiakkaalla on ja että asiakas voi varmistua siitä että keskusteluyhteys toimii ja on luottamuksellinen.

Digikonttori myös hoitaa tilitoimiston vaihdon avaimet käteen -periaatteella, jolloin yrityksen ei tarvitse itse miettiä siihen liittyviä yksityiskohtia tai huolehtia siitä, että se tulee tehtyä oikein.

Mitä tilitoimiston vaihto Digikonttoriin vaatii?

Digikonttorin asiakkaaksi siirtyminen tapahtuu näin:

  1. Yritys tekee sopimuksen Digikonttorin kanssa ja antaa valtakirjan asioiden hoitoon
  2. Digikonttori on yhteydessä veroviranomaisiin sekä vanhaan tilitoimistoon ja kirjanpitäjään

Valmis!

Keskustelemme aina asiakkaan kanssa ennen yhteistyön aloittamista yhteisistä toiveista ja tavoitteista sekä sen jälkeen aina tarvittaessa ja kun kysymyksiä herää. Asiakkaan tarvitsee ainoastaan valtuuttaa Digikonttori hoitamaan siirto puolestaan, kaikki muu jää Digikonttorille.

Digikonttorin asiakkaaksi siirtyminen on siis helppoa ja nopeaa ja juuri nyt myös erityisen edullista, sillä 1.7.-30.9. välisenä aikana tehdyt tilitoimiston siirrot ovat ilmaisia (norm. 250 €)!

Ota yhteyttä niin kerromme lisää sekä sähköisestä taloushallinnosta että sähköisestä tilitoimistosta. Siirretään yhdessä yrityksesi digiaikaan!

Soita 0440 507 209 tai lähetä s-postia info@digikonttori.fi